Spärra kort – så gör du

Spärra ditt kort

Om du förlorar ditt kort i Sverige eller utomlands är det viktigt att du spärrar kortet direkt. Du får ett nytt kort inom 4-7 vardagar.

Snabbast spärrar du kortet i appen

Mobilappen översikt i menyn
  • Logga in i appen och klicka på kortet du vill spärra.
  • Klicka på Säkerhet, sedan Spärra kortet och följ instruktionerna. 

Du kan spärra kortet i nätbanken

  • Logga in i nätbanken och gå in under Ekonomi och sedan Kort.
  • Klicka på kortet du vill spärra och sedan på knappen Spärra kort och följ instruktionen.

Du kan också ringa och spärra ditt kort

Tips inför semestern

Oavsett om du semestrar inom Sverige eller utomlands så är vårt tips att ta med två kort på resan. Förvara dem på olika ställen. Då har du alltid ett kort i reserv om olyckan är framme. Se också till att ha personlig kod och Mobilt BankID med dig. Då kan du legitimera dig om du behöver kontakta oss.

StopService

Om du är ansluten till tjänsten StopService ringer du 08-775 50 00Öppnas i nytt fönster för att spärra dina värdehandlingar. Från utlandet ringer du +46 8775 50 00Öppnas i nytt fönster

Hoppsan! Du måste godkänna cookies för marknadsföring om du vill visa den här typen av innehåll från Nordea

Har du tappat ditt ID-kort, körkort eller pass?

Om du har tappat ditt ID-kort, körkort eller pass ska du spärra och polisanmäla det också. Läs mer om hur du gör här