Gör kortreklamation i appen – snabbt och smidigt
Ska du reklamera ett kortköp eller ett uttag i en uttagsautomat, till exempel i Bankomat, Kontanten eller en automat utomlands? Det gör du snabbt och enkelt i appen.
Så gör du en kortreklamation
- Logga in i appen och gå till Konton och kort.
- Tryck på kortet det gäller.
- Välj Säkerhet följt av Reklamera ett kortköp och följ instruktionen.
Ska du reklamera ett kortköp du gjort med ett kreditkort som du har spärrat? Tänk på att det spärrade kortet inte syns under Konton och kort. Välj istället ditt nya kort, som syns i appen inom 48 timmar.
Gör kortreklamation via blankett
Om du inte kan göra kortreklamationen i appen kan du fylla i
och skicka den per post till oss.Har du fler än fyra transaktioner att reklamera? Fyll i blanketten
som ett komplement till reklamationsblanketten för kort.Vi samarbetar med Tietoevry
När vi hanterar reklamerade kortköp tar vi hjälp av vår samarbetspartner Tietoevry. Därför kan de kontakta dig för att hjälpa dig med ditt ärende.